21 Şubat 2015 Cumartesi

Elleeeer :)

Ellerim çok çirkin olsa da,bakımlı olmasına dikkat etmeye çalışıyorum. Ama işim gereği , elim sürekli eldiven içinde olduğu için inanılmaz kuruyor , nemsiz kalıyor..
Kullandığım el dezenfektanları yüzünden iyice mahvoluyor.
El kremleri arasında pek kıyas yapamayacağım sonuç olarak hepsi yumuşatıp, nemlendiriyor çünkü.
Fakat bazısının emilmesi çok kötü, bazısının kokusu hoş değil , bazısı çok sulu .. Gelgelelim , hepsi biraz işe yarıyor bence.
Tabii ki bazı kremler ve bakım maskeleri daha memnun edici oldu benim için.
Biraz onlardan bahsedicem şimdiii :)

-NEUTROGENA 
 Hızlı emilen formül yazıyor üstünde,hakikaten de öyle.
Kokusu çok hoşuma gidiyor.
Yumuşatması epey güzel.


-ROSENSE
İsminden de anlaşılacağı gibi gül içerikli.
Bu markanın gül suları da var.
Bazı AVM'lerde standları var , görmüşsünüzdür.
Kremin kokusu çok hoş.
Yumuşatması da güzel fakat sürdükten sonra "azıcık masaj yapiim kremle" diyorsanız bu kremi önermem. Pütür pütür oluyor dökülüyor ve giysi üzerine yapışıp-kalıyor :(

-ARKO veya NİVEA'nın bol yağlı tarihi kremi :) vee CİRE ASEPTİNE
Yumuşatması nemlendirmesi mükemmel fakat epey yağlı.
Daha çok gece yatarken kullanmanızı öneririm.
kokusu da çok hoşuma gidiyor

-VASELİNE
ben buğday özlüsünü kullanıyorum,kokusu çok güzel
emilmesi ve nemlendirmesi gün içinde iş yaparken de kullanmak için ideal


-BEBAK BADEM YAĞLI KREM
Bu krem de aşırı yağlı. epey düzeltiyor kurumuş cildi. Ben güneşlenirken bu markanın havuçlu ya da kakaolu kremlerini sürüyorum ayrıca.Dokununca güzel hisler yaratan etkisi var bu kremin bence :)

GRATİS'TEN EL MASKESİ
Kokusu çok hoşuma gidiyor. Nemlendirmesi de çok iyi eldiven şeklinde. sadece pakedi açıp giyiyorsunuz. ben yatarken kullanıyorum.Yatarken giyip,uyanınca çıkartıyorum. Bazen ellerim terliyor, o zaman uyanıp çıkartıyorum.Bu şekilde nemsizlikten ölen ellerime acil bir yardım etmiş oluyorum. Can kurtaran gibi benim için. Görseli ;

-ÇİNKO MASKESİ
Aslında maske denmez ama .. gece yatarken eczaneden aldığım çinkolu kremi sürüyorum. Her zaman değil ama.. Cilde yedirseniz bile beyazlık kaldığı için gece yatarken yapmak daha iyi oluyor. Yüzüme yaptığım bir kür de var onu da cilt bölümünde anlatıcam :)
Çinko maskesi yaptıktan sonra sabah hemen bol yağlı bir krem sürüyorum. Peki neden çinko ? ;
Kısaca;
çinkonun hücre yenileyici özelliği bulunmaktadır. 
 yaşlanmayı yavaşlatan bir etki de bulunmaktadır.
el tırnaklarını sertleştiren özelliği..
Fakat çinko allerjisine dikkat !! 
Oral yoldan çinko hap alıyorsanız isterseniz bir doktorunuza danışın.. Her gün yapılacak bir uygulama değil ama olsun..
Eczanede bulabileceğiniz çinko krem görseli örneği vereyim bir tane ama bir sürü daha var tabii


Dediğim gibi krem kremdir her türlü bir nemlendirme yumuşatma etkisi oluyor. Ben kendim daha çok kullandığım kremleri yazdım. Memnun kalmadığım kremler de var. Örneğin Arko'nun meyve kokulu kremleri.Su gibi çok akışkan,hiç hoşuma gitmiyor.Kokuları da acı meyve gibi kokusu da beni cezbetmiyor..
Ayrıca krem sürerken ellerinize bir güzel masaj yapın eller rahatlıyor valla..Ben çok parmak çıtlatan biriyim , çok yanlış olduğunu bilsem de.. Siz de yapıyorsanız bırakın bunu :) masaja yönelin :)

Bunlar dışında yaptığım ara sıra,ele limon sürme işlemi var =)

Limon kürü ; yarasız beresiz elinize sürüyorsunuz. yaralı bölgede inanılmaz kaşıntı yanma oluyor çünkü :)

Bulaşık yıkarken ya da ellerinizin kimyasalla sürekli temasta olacağı bir iş yapıyorsanız,mutlaka eldiven kullanın hatta elinize krem sürüp öyle giyin aynı zamanda nemlensin de..
Genel olarak el bakımım böyle ..Sorularınız varsa alabilirim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder